VVD Hof van Twente kiest nieuwe kandidaten gemeenteraadsverkiezingen 2018

Op maandag 20 november 2017 is tijdens de ledenvergadering van de VVD in de Hof van Twente de nieuwe lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 vastgesteld. Het voorstel van de kandidaatstellingscommissie bouwt voort op het succes van de afgelopen periode en werd door de ledenvergadering unaniem aangenomen.

Op de nieuwe lijst staan oude bekenden en ook een aantal nieuwe namen. Daarmee streeft de partij naar voortzetting van de huidige lijn. Lijsttrekker Wim Meulenkamp is daarom blij met de nieuwe lijst: "De huidige VVD-fractie heeft zich een stabiele factor in de gemeenteraad getoond." Ook fractievoorzitter Gerda Bruins is enthousiast: "We zijn heel gelukkig dat we met een heel mooi team de verkiezingen in gaan."

Nieuwkomer Edwin Scheperman zet er de komende tijd in ieder geval de schouders er goed onder: "We gaan er een heel mooie campagne van maken en zullen ervoor zorgen dat iedereen weet waar de VVD in de Hof van Twente voor staat!" Ook VVD-coryfee Henk Kamp was aanwezig en betuigde zijn volle steun aan dit team, net zoals Provinciale Statenlid Henk Veltkamp: "Heel fijn dat we met zo’n eensgezindheid de lijst hebben kunnen vaststellen."

Bij de samenstelling van de lijst is naast de samenstelling van het team ook gekeken naar de geografische spreiding binnen de gemeente en naar een goede afspiegeling van de bevolking. Zo staan agrariërs André Elbert (plaats 4) en Gerrit Lammertink (plaats 9) hoog op de lijst naast ondernemer Edwin Scheperman (plaats 6), marketing & digital transformation expert Theo Reijnders (plaats 3), docent & onderzoeker Roy Exterkate (plaats 5) en financieel planner Willemien Schoneveld (plaats 7).

Bij de vorige verkiezingen was de VVD voor het eerst in de geschiedenis de tweede partij in de Hof van Twente geworden. De leden van de VVD hopen deze winst de komende verkiezingen verder uit te bouwen om ervoor te kunnen zorgen dat de bewoners in de Hof van Twente nog beter door de gemeente zullen kunnen worden bediend.

De nieuwe lijst van 22 personen is als volgt samengesteld:

1 W.J.H. (Wim) Meulenkamp Wiene
2 G. (Gerda) Bruins-Veltkamp Markelo